22 Νοεμβρίου 1940 - Η γαλανόλευκη υψώνεται στην Κορυτσά
Φωτογραφία, Ελλήνων στρατιωτών να υψώνουν την ελληνική σημαία στην Κορυτσά Σαν σήμερα, στις 22 Νοεμβρίου 1940, ο ελληνικός στρατός εισερχόταν στην Κορυτσά, υψώνοντας την ελληνική σημαία σε μια στιγμή που πέρασε στη συλλογική μνήμη ως μια από τις λαμπρότερες σελίδες του Ελληνοϊταλικού Πολέμου. Ήταν η πρώτη μεγάλη νίκη κατά του Άξονα, αλλά το νόημά της υπερέβη τα σύνορα και τη στρατιωτική στρατηγική. Πρωτοσέλιδο από την εφημερίδα της εποχής "Ασύρματος" Η απελευθέρωση της Κορυτσάς δεν ήταν μόνο η κατάληψη μιας πόλης. Ήταν η επιβεβαίωση ότι το «ΟΧΙ» δεν ήταν απλώς μια ιστορική απάντηση, αλλά μια πράξη ενότητας, αποφασιστικότητας και αξιοπρέπειας. Ένας λαός μικρός αλλά αδάμαστος έστειλε μήνυμα σε ολόκληρη την Ευρώπη: η ελευθερία δεν χαρίζεται, κερδίζεται. Οι μαχητές της Πίνδου, οι παγωμένες νύχτες, οι απώλειες και οι θυσίες που συνοδεύουν κάθε νικηφόρο προέλαση, μας υπενθυμίζουν ότι πίσω από τον ηρωισμό υπήρχε πόνος, αντοχή και πίστη. Η είσοδος στην Κορυτσά δεν ήταν θρίαμβος χ...